Hírek, kritikák, érdekességek és minden, ami könyv

bemutatkozás

Cytat

Cytat

Keresés ebben a blogban

közösségi oldalak

                   

Őrültek hajszája | Mesemaraton kritika

Infók:


Vavyan Fable (polgári nevén Molnár Éva) 1989-ben megjelent könyve. Van egy folytatása, az Emlékfutam, amely önálló történettel rendelkezik, így azok is bátran olvashatják, akik az elsőt nem tették (néhány szereplő visszaköszön). A könyv 396 oldalas, első szám harmadik személyben íródott, több nézőpontot is megismerhetünk benne.




Borító:


Sokféle borító jelent már meg. Őszintén szólva én hajlamos vagyok első blikkre ez alapján megítélni egy könyvet. Szegény Mesemaraton esetében egyik sem tetszik úgy igazán, valahogy sosem kapja el a lényeget. De amint ezen túljut az ember, már nagyon élvezhető, nekem ez az egyik kedvenc könyvem :3

A történet:


Hella Postor, egy idős milliomosnő lovasversenyt rendez, nem mindennapi terepen, busás fődíjjal. Ismerősei kicsit bogarasnak, enyhén dilisnek tartják egyéb viselt dolgai miatt. Testőre, Michel Redford is körülbelül ezen a véleményen van, miközben vigyáz a milliomosnőre, aktívan menekül, majd tovább nehezíti saját dolgát: borsot tör néhány gengszter orra alá néhány gyanús tartalmú láda eltüntetése révén. Hella szinte a versenyrajt előtt botlik bele Athéna Dobosba, akiben fiatalkori önmagát fedezi fel némi különbséggel. A lány állandóan verseket mormol, álmodozik és aktívan csetlik-botlik. 
A maraton elkezdődik, kísérői filmesek, FBI ügynökök, néhány orgyilkos, gazfickó, esetleg bűnöző. A milliomosnő éjjel-nappal tequilát iszik, Redford az újabb névváltozatatást fontolgatja, Athéna komolyodik, a gengszterek komorodnak. A vége felé barátságok, szerelmek, vérbosszúk és szövetségek (jó és rossz fajtából is) köttetnek. Végül jön a nagy finálé... majd az öreg tündér leteszi a varázspálcát ;)

Főbb szereplők:


Hella Postor: Vagány, idős milliomosnő. Az a pletyka járja, hogy egykori kedvesével néhány alvilági nagykutyát meglopva jutott vagyonához és néhány hatalmas értékű drágakőhöz. A férfi meghalt egy akció közben, a kincsek pedig azóta sem kerültek elő...

Athéna Dobos: Bohókás magyar lány. Az elején álmodozó, majd ahogy rájön pár dologra, egyre komolyabb lesz. Végül ő is beszáll a ringbe.

Michel Redford (és alteregói): Az örökös Mókamester (igen, nagy betűvel :D). Hol navahó indiánként, hol szoknyás nőimitátorként kényszerül meglógni üldözői elől. De legalább a strucc az ő pártján áll (majd úgyis megtudjátok muhahaha).


Egy kis személyes vélemény:


Minden "Fable kezdőnek" és rajongónak szívből ajánlom. Ha szeretnél egy jót nevetni, esetleg elgondolkodni, néhány jó beszólást hallani, kikapcsolódni, akkor ez a te könyved. Vannak páran, akik felróják az írónőnek, hogy minden művében található "lelkizős rész". Vannak akiknek ez nem tetszik, de engem elgondolkodtat, és élvezem ahogy rávilágít egyes dolgokra (akár a világban, akár az emberek viselkedésében). Több tájleíró rész van benne, szerintem ez sem zavaró.

Negatívum: Nekem semmi sem volt. Minden szereplő jól ki volt dolgozva, nem voltak kétdimenziós karakterek.

Néhány plusz: Én kb. 14 éves kor felett ajánlom. Vannak ugyan benne intimebb részek, de főleg csak utal rá, nem egy Szürke 50 árnyalata.

NEM (!) tanácsos buszon, villamoson, nyilvános helyeken és főleg nem evés közben olvasni. Feltűnő leszel, túlutazáshoz vezethet, esetleg fulladásveszélyes állapot kerülgethet.

Néhány kedvcsináló idézet:


"Olyan bűz van, hogy rá lehet térdelni."

"A rajtvonal mellett mesefiguráknak öltözött szervezők álltak. Hófehérke ellenőrizte, megtörtént-e a lovak szakszerű jelölése. A vasorrú bába belekotort a nyeregtáskákba. Feltételezte, hogy néhány szórakozott lovas megfeledkezett a kötelező úticsomagról, amely a napi élelem-, ivóvíz-, térkép-, tájoló-, vészhívó felszerelést tartalmazta."

"Különcnek tartják, tárgyilagosabban szólva: hülyének nézik"

"[…] megkönnyebbült a felismeréstől, hogy szívszerelme nem teljesen hülye, és ha őrült is kissé: tart benne rendszert."


Összességében:


Hajrá, találkozunk a következő Maratonon!! :D

Ti részt vennétek ebben az őrületben? Ha esetleg már valaki olvasta a könyvet és lenne egy-egy vicces sztorija arról, hogy hogyan reagált a környezete az egyes reakcióira, írja meg kommentben :D.

Kezdem én: Tömött fogorvosi rendelőben ácsorogtam, unalom ellen vittem magammal. Egy idő után a körülöttem állók elég sandán kezdtek nézelődni felém ;). Volt egy lány, aki mellettem állt. Egyszer csak arra figyeltem fel, hogy a vállam mellett ő is olvassa és nagyokat vigyorog :).

4 megjegyzés:

  1. Az első kiadás van meg, a megjekenés évében vettem meg. Főiskolás voltam és hol a békásmegyeri Héven maradtam fent, hol az utcán mentem neki némelyeknek olvasás közben. Az a két nap, amíg suli mellett olvastam, feledhetetlen... Be is pasiztam, mert volt olyan srác, aki ellenállhatatlannak találta a hol telo poával röhögő, hol vinnyogva könnyet törölgető kiscsajt.
    Kriszti

    VálaszTörlés
  2. Mindkettő kiadás meg van, szeretem. az elsőből kettőt kellett vennem, mert az egyiket kölcsön kérték.Az emlékfutamot most olvasom, nem tudom hányadszor!

    VálaszTörlés
  3. Most olvasom ujra, sokadszor, már az Emlékfutamnál tartok. Buszon? Legjobb ��

    VálaszTörlés
  4. a legjobb Fable regény!!! ronggyá olvastam szó szerint....ma már csak asztalra téve lehet lapozni...

    VálaszTörlés

© FACEBOOK | INSTAGRAM | YOUTUBE | PATREON.